16 marca w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy zostanie zainaugurowany „Tydzień Mózgu” w Toruniu. Przez siedem dni będzie można uczestniczyć w wykładach poświęconych m.in. neuronauce, mózgowej pornografii, sztucznej inteligencji oraz funkcjom poznawczym osób przewlekle chorych.
- Od wielu lat również w Polsce odbywają się wtedy wykłady, warsztaty, pokazy czy zajęcia w szkołach, których tematem są rozmaite zagadnienia z dziedziny nauk związanych z mózgiem- wyjaśnia dr Małgorzata Gut z Instytutu Psychologii UMK, koordynator wydarzenia. -
Tradycyjnie, wśród organizatorów tego wydarzenia znajduje się największe centrum nauki w regionie.
- Jesteśmy dumni, że Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy od samego początku organizacji "Tygodnia Mózgu" w naszym mieście może wspierać tę bardzo cenną inicjatywę - mówi Monika Wiśniewska, dyrektor Młyna Wiedzy. - To doskonała okazja, aby poza salą wykładową, dowiedzieć się więcej o najważniejszym narządzenie w naszym organizmie. Zapraszam do Młyna Wiedzy i Centrum Innowacyjnej Edukacji na to wyjątkowe wydarzenie. I przypominam, że o procesach i zjawiskach psychologicznych rozmawiamy także podczas "Wtorków z psychologią".
Inauguracja Tygodnia Mózgu odbędzie się w poniedziałek (16 marca) o godz. 10:00 w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. W przestrzeni wystawy „Rzeka” będą dostępne interaktywne warsztaty przygotowane przez studentów psychologii i kognitywistyki. O godz. 10:00 wykład „O niezwykłej relacji mózgu z muzyką” wygłosi dr Anna Antonina Nogaj. Tego samego dnia zapraszamy na wykład dr Kamili Łaszewskiej „Mity na temat snu, czyli o tym jak myśleć o śnie, żeby się wyspać”. Po nim będzie można uczestniczyć w zajęciach przygotowanych przez studentów. Początek wykładu o godz. 18:00.
- 17 marca – „Czy neuronauka poznawcza może usprawnić edukację matematyczną?” – dr Mateusz Hohol
- 18 marca – „O mózgowej pornografii, rozbudzaniu nadziei i ich spieniężaniu” – dr Tomasz Witkowski
- 19 marca – „Sztuczna inteligencja i przyszłość cywilizacji” – prof. dr hab. Włodzisław Duch
- 20 marca – „Funkcjonowanie poznawcze pacjentów chorych przewlekle” – prof. dr hab. Michał Haciarek.
- 16 marca – „Przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki” – prof. Dr hab. Włodzisław Duch
- 17 marca – „Jak szukać dowodów w powodzi psychopedagogicznych mitów?” – dr Tomasz Witkowski
- 18 marca – „Podstawy wiedzy matematycznej: między naturą a kulturą” – dr Mateusz Hohol