dr Kenneth Holmqvist


Zakład Psychologii Poznawczej

kenneth.holmqvist @ psychologie.uni-regensburg.de

Zainteresowania naukowe

Eye trakcing jest moją pasją i celem badawczym od ponad 25 lat. Interesują mnie okulografy jako sprzęt, ich budowa i właściwości, w szczególności jakość gromadzonych dzięki tym maszynom danych. Interesują mnie również wszystkie dostępne metody analizy danych z badań przy udziale okulografów.

Wybrane publikacje

  • Orquin, J. L., Holmqvist, K. (2018). Threats to the validity of eye-movement research in psychology. Behavior Research Methods, 50(4), 1645–1656. https://doi.org/10.3758/s13428-017-0998-z
  • Zemblys, R., Niehorster, D. C., Komogortsev, O., Holmqvist, K. (2018). Using machine learning to detect events in eye-tracking data. Behavior Research Methods, 50(1), 160–181. https://doi.org/10.3758/s13428-017-0860-3
  • Niehorster, D. C., Cornelissen, T. H. W., Holmqvist, K., Hooge, I. T. C., Hessels, R. S. (2018). What to expect from your remote eye-tracker when participants are unrestrained. Behavior Research Methods, 50(1), 213–227. https://doi.org/10.3758/s13428-017-0863-0
  • Lin, Y. ayucrown1988@gmail. co., Holmqvist, K., Miyoshi, K., Ashida, H. (2017). Effects of detailed illustrations on science learning: an eye-tracking study. Instructional Science, 45(5), 557–581. https://doi.org/10.1007/s11251-017-9417-1
  • Cardeña, E., Nordhjem, B., Marcusson-Clavertz, D., & Holmqvist, K. (2017). The “hypnotic state” and eye movements: Less there than meets the eye? Plos One, 12(8), e0182546. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0182546
  • Andersson, R., Larsson, L., Holmqvist, K., Stridh, M., & Nyström, M. (2017). One algorithm to rule them all? An evaluation and discussion of ten eye movement event-detection algorithms. Behavior Research Methods, 49(2), 616–637. https://doi.org/10.3758/s13428-016-0738-9
  • Strukelj, A. alexander. strukelj@englund. lu. s., Scheiter, K., Nyström, M., Holmqvist, K. (2016). Exploring the lack of a disfluency effect: evidence from eye movements. Metacognition & Learning, 11(1), 71–88. https://doi.org/10.1007/s11409-015-9146-2