Nadlatuje feniks...

Środy Naukowe w Instytucie Psychologii.

  31.03.2023   admin


Naukowe Środy w Instytucie Psychologii

#

Psychologowie zapraszają na otwarte spotkania naukowe, które od dnia 12 kwietnia
co tydzień odbywają się w środy w czasie długiej przerwy między zajęciami w godzinach 14.00-15.00 w sali 105 budynku Instytutu Psychologii przy ulicy Gagarina 39.

Spotkania są otwarte dla wszystkich, zapraszamy studentów i pracowników z różnych wydziałów.

Skąd pomysł? Przynieśliśmy go z Uniwersytetu Warszawskiego. Przez 15 lat prowadziliśmy na Wydziale Psychologii UW tzw. wtorki naukowe, w trakcie których każdy mógł podzielić się swoimi wynikami badań, przedstawić pomysły teoretyczne, posłuchać zagranicznego gościa, który odwiedzał Wydział. Warszawskie wtorki wrosły w tradycje Wydziału Psychologii, a nam takich ogólnych spotkań bardzo brakowało. Wtorki stały się znane szczególnie ze względu na postać ich patrona - a patronował im nie kto inny, jak sam Koziołek Matołek. Dlatego każdy prelegent otrzymywał po swoim wykładzie przywiezioną
z Pacanowa figurkę Koziołka Matołka.

Symbolem Naukowej Środy w Instytucie Psychologii będzie Feniks.
Jak wiadomo Feniks ma znaczenie wielowymiarowe. Symbolizuje m.in. słońce, powietrze, burze, ogień, wieczną młodość, odrodzenie, nieśmiertelność, poświęcenie się, samowystarczalność, nadzieje, wytrwałość, sen, zmianę, czuwanie, a także rzeczy osobliwe, nieosiągalne i wyjątkowo rzadkie. Wzlatujący Feniks przypomina też kształtem grecką literę psi - symbol psychologii. Feniks ma swój gwiazdozbiór na niebie, ale Kopernik nigdy go nie widział z racji tego, że znajduje się na południowej półkuli nieba.

Spotkania mają miejsce w każdą środę w czasie trwania semestrów roku akademickiego w formule 45 minut dla prelegenta i 10 minut na pytania uczestników.


Kolejne planowane wystąpienia


24.05.2023
- Łukasz Miciuk - Użyteczność wiedzy o własnym Ja i jej korelaty.


31.05.2023
- Martyna Olszewska - Udręczeni artyści: wpływ złości i smutku na procesy twórcze.


07.06.2023 - ODWOŁANE Z POWODU CHOROBY PRELEGENTKI
- Anna Karczmarczyk i Przemysław Nowakowski - Od teorii przywiązania do przywiązania do teorii


14.06.2023
- Tomasz Kakareko - Czego możemy nauczyć się o środowisku naturalnym w kontekście badań behawioralnych ryb i kręgowców?


21.06.2023
- Dominik Antonowicz - Dlaczego uniwersytety potrzebują zewnętrznych rad - konkluzje z badań kanadyjskich uczelni